För att kunna använda Lifeplan så krävs:
1. Att du inte har gått i pension, vilket alltså innebär att du inte får utbetalningar från någon del av din pension i nuläget (tjänstepension, allmän pension eller privat pension).
2. Att du har BankID. Detta krävs för att kunna signera den digitala informationsfullmakten och är även ett krav från försäkringsbolagen.
3. Att du har arbetat in till statlig pension i Sverige och att den kan rapporteras till Lifeplan av Pensionsmyndigheten, vilket normalt tar 1.5-2 år från det att man börjat tjäna in till statlig pension.
4. Att du har en e-postadress, detta eftersom inbjudan till placeringsråd skickas dit.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.